Získat a udržet si dobrého zaměstnance stojí v dnešní době řadu firem mnoho úsilí. Nezaměstnanost je velmi nízká a situace, kdy na jedno pracovní místo se hlásilo i třináct uchazečů o práci, je dávno ta tam. Ve většině oborů a pracovních pozic je to takříkajíc opačně, zaměstnanci si dnes vybírají z mnoha nabídek a mohou si dokonce diktovat podmínky.
Podnikatelské subjekty to dobře ví, a tak přichází na řadu různá zvýhodnění. Služební auto, sportovní akce, telefon, notebook, to jsou jen některé výhody, se kterými se můžete setkat.
V zásadě se benefit dá rozdělit do tří základních skupin
-
Výhodné pro obě strany, např. takové, které osloví zaměstnance a zároveň z nich firma neodvádí žádné daně nebo pojištění.
-
Výhodný jen pro jednu ze stran. Pokud je zvýhodněna firma, zaměstnanec si toho častokrát ani nemusí být vědom, může jít o „zvýhodnění v uvozovkách“, na kterém firma vydělá mnohem víc, než kolik prostředků do zaměstnance investovala navíc.
-
Zdroje motivační, které nemotivují finančně, ale jiným způsobem.

Které jsou nejoblíbenější na obou stranách
-
Další týden dovolené.
-
Služební vůz i pro soukromé účely.
-
Penzijní připojištění – to využívá dokonce téměř 70 procent českých firem.
-
Zajištění dopravy na pracoviště, pokud možno zdarma.
-
Příspěvek na nájemné a energie.
-
Mobilní telefon nebo notebook.
-
Občerstvení na pracovišti, zajištění veřejného stravování, stravenky.
-
Zajištění pracovního oděvu a pomůcek.

V současné době podnikatelé hledají stále nové cesty, jak benefity oživit něčím novým. Nutí je k tomu i situace na trhu práce a rozšiřující se požadavky ze strany zaměstnanců. Pro některé zaměstnance je výhodnější pracovat sice za nižší mzdu, ale třeba přímo v obci, kde lidé bydlí, nebo jen ve vesnici, která je od místa bydliště vzdálena 2 km. Dojíždění na kole do práce nebo chůze pěšky s časovou náročností do 20 minut je pro mnohé lidi mnohem silnějším benefitem, než několik tisícovek měsíčně navíc.